Тестування
(testing) – це метод вимірювання певних
властивостей особи за допомогою тесту. Тест (test) – це
система тестових завдань (item), які підібрані за певними
правилами для вимірювання пе певної властивості.
Форми тестових завдань:
- закритої форми;
- відкритої форми;
-
фасетні тестові завдання.
Тестові завдання закритої форми
бувають:
-
з вибором однієї правильної
відповіді;
-
з вибором декількох правильних
відповідей;
- з вибором альтернативної
відповіді;
-
на встановлення правильної відповідності;
-
на встановлення правильної послідовності.
Тестові завдання відкритої
форми :
-
на доповнення твердження;
-
із записом короткої відповіді
(число, вираз, слово);
-
із повним поясненням,
розгорнута відповідь (логічно-послідовні міркування учнів з опорою на
теоретичні положення).
Фасетні тестові завдання
передбачають варіативність змісту, коли завдання і відповіді різні, а зміст
відповідає одній і тій же одиниці навчального матеріалу.
Основні етапи створення тесту:
- формування мети оцінювання;
- визначення об’єктів оцінювання;
- побудова структури змісту і
формування матриці тесту;
- вибір форматів тестових завдань;
- формування бази даних тестових
завдань із специфікацією;
- формування тесту на основі
матриці;
- проведення тестування;
- обробка та аналіз результатів
тестування.
При
створенні тестових завдань необхідно дотримуватися наступних принципів: - За допомогою кожного тестового завдання мають оцінюватися досягнення
важливої та суттєвої освітньої цілі.
- Кожне тестове завдання
допомагає перевіряти відповідний рівень засвоєння знань.
- Умова завдання повинна
бути сформульована чітко і за можливістю позитивно.
- Інформація, що міститься в одному тестовому
завданні, не повинна давати відповідь на інше тестове завдання.
- Не рекомендується
використовувати ні як правильну відповідь, ні як неправильну відповідь фрази: "все з
вищевказаного” або "нічого з вищевказаного”.
- Варіанти відповідей
повинні бути гомогенними, тобто однаковими за довжиною
- Всі дистрактори ( неправильні відповіді) повинні
бути вірогідними.
- Необхідно уникати підказок, таких
як:
- повтор
у правильній відповіді слів з умови;
- найдовша
або найбільш детальна правильна відповідь;
- дистрактори, які
виключають один одного
Підготовлено О.В. Харченко |